woensdag 21 augustus 2013

Seizoenen-mens

Ik kan niet kiezen. Nooit gekund. Bij alles waaruit gekozen moet worden, slaat altijd enorme twijfel toe. Kies ik voor het een, dan moet ik iets anders laten liggen. Ik vind alles mooi, dus kiezen tussen rood, blauw of groen is moeilijk. Gaan we links- of rechtsaf? Mijn omgeving wordt er soms gek van! Gelukkig hoef je uit de seizoenen niet te kiezen. Het komt en het gaat. En ieder jaargetij heeft z'n charmes: de zomer met de heerlijke warmte van de zon, de herst met al zijn prachtige kleuren, de winter met de gordijnen dicht en kaarsen aan en de lente met die heerlijke geuren en het frisse groen. Ben een echt seizoenen-mens.

 
Aan het eind van ieder seizoen kan ik niet wachten tot de volgende. Dit jaar hebben we een prachtige zomer gehad. Vakantie in eigen land (gaan we naar het noorden of naar het zuiden???), met waarempel ook strandweer. Maar nu augustus weer bijna voorbij is, kan ik niet wachten tot de herfst. Ik verheug me nu al op die prachtige kleuren, bladerenregen en laarzen aan. Liever vandaag dan morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten