zondag 6 april 2014

Kleiner

De laatste dagen ben ik een beetje onrustig. Ik voel een enorme drang om iets van me af te gooien. Als een dikke winterjas die uit moet! Misschien zijn het de lente-kriebels. Maar misschien is het wel het laatste staartje van de enorme opruim die ik afgelopen zomer ben begonnen.

Het leven moest eenvoudiger worden; dichter bij  mezelf. In grote mate ben ik daarin geslaagd, alhoewel er nog steeds momenten zijn waarin grote twijfel optreedt. Twijfel of het wel de goede weg is; of er niet nog een laagje af moet. Nog kleiner maken.

Het wereld wijde web helpt ook niet echt mee om dit gevoel van onrust weg te nemen. Dagelijks word ik, geheel vrijwillig, geconfronteerd met andermans levens. Een enkel inspireert me, velen maken me rusteloos. Ik twijfel of ik zonder kan. Of moet ik beginnen met minder?

 

1 opmerking:

  1. Gewoon ietsje minder. Zonder is wel erg rigorues, en maakt uiteindelijkk toch weer rusteloos. Denk ik. Probeer het eens een maandje!

    BeantwoordenVerwijderen