woensdag 16 september 2015

Happy times





Langzaam sluiten we de zomer af. Rare, hectische weken waren het... De moeiteloos verlopen verhuizing ging naadloos, maar te snel, over in het vertrek  van manlief naar zee. De meiden en ik maakten er het beste van. Een zalige zonnige zeilkamp in Friesland was voor de meiden, maar eigenlijk voor alledrie, een welkome afleiding!

Inmiddels hebben de meiden hun draai gevonden op hun scholen. De aanpassing naar het Nederlands schoolsysteem gaat verbazingwekkend snel en goed! Ook zijn ze weer begonnen met het hockeyen bij hun nieuwe teams en maken de wedstrijden nu een belangrijk deel uit van ons weekend.

En ik? Wat ga ik doen?

Die vraag stelde ik me al toen ik nog in Schotland woonde. Aangezien ik de draad in Nederland vrijwel alleen zou moeten oppakken, stond én staat mijn hoofd totaal nog niet naar het zoeken van werk.

Om toch iets voor mijzelf te hebben, ben ik begonnen met een naaicursus aan de modevakschool hier in de stad.  En in oktober begin ik met een langgekoesterde wens: schaatslessen!

Met de meiden en mij gaat het dus goed en kan ik écht zeggen dat we 'geland' zijn. Afgelopen weekend kwam mijn lieve Schotse vriendin Melanie op bezoek en konden we haar onze nieuwe plek laten zien.

En volgende week? Dan komt manlief weer thuis... happy times!!!

3 opmerkingen: