zondag 1 september 2013

Bag to school

De meiden vroegen om een nieuwe schooltas voor komend schooljaar. Ze wilden met nieuwe designs flitsend voor de dag komen. Door het uitzonderlijk warme zomerweer kon ik me afgelopen weken moeilijk toe zetten om in de snikhete serre achter het machien te zitten. Een paar tassen werden met genante vertraging bij enkele jarigen bezorgd; het naaien van de nieuwe schooltassen schoof ik week na week voor mij uit.

Bij mijn vaste stoffenadres in Glasgow waren de stofjes voor de buitenkant en voering door de meiden snel uitgekozen. Naast een nieuw patroon was vooral de pvc aan de buitenkant dat tot een uitdaging zorgde. De tas van Annewieke was vorige week al klaar; die van Noor pas vandaag. Kan gelukkig morgen de schoolweek weer goed beginnen.

Patroon van de messenger bags komt uit dit boek.



De tas van Noortje!

De binnenkant gevoerd en voorzien van pennenvakje, vakje met rits en twee losse vakken.



Tas van Annewieke!
 
Deze tas is ook gevoerd en voorzien van pennenvak, vak met rits, los vakje en een special vak voor een Ipad (binnenkort door school uitgereikt).
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten