maandag 2 september 2013

Oude linten en zijden sjaals

Mijn oma heeft deze zomer haar huis verkocht. Het huis waar zij ruim 80 jaar heeft gewoond, maar waar zij al ruim een jaar niet meer woonde. Leeg stond het niet. Integendeel. Oma kon maar een bescheiden hoeveelheid bezittingen meenemen naar haar nieuwe thuis. In aanloop tot de daadwerkelijke verkoop werden de overgebleven meubels en spullen onder haar kinderen verdeeld. Deze zomer was het dan zo ver. Er moest afscheid genomen worden van het huis waar mijn vader en zijn broers en zussen zoveel herinneringen aan hadden. De toebedeelde meubels en spullen moesten opgehaald en meegenomen worden. Er bleven nog veel onverdeelde zaken liggen.

In de weken voor de daadwerkelijke huisoverdracht was ik toevallig in Nederland. Nog eenmaal deed ik een bezoekje aan het huis van mijn grootouders. Voor de laatste keer. Het huis was nagenoeg al leeg, maar in diverse inbouwkasten trof ik toch een aantal achtergebleven spullen waar mijn hart harder van ging kloppen. Stropdassen van mijn opa. Leren handschoentjes van oma. Wollen dekens. Oude linten. Zijden sjaals. Riemen.  Ik zag potentiele tassen!

Afgelopen dagen waren mijn ouders op bezoek in Schotland. Alle bruikbare spulletjes hebben ze desgevraagd meegenomen. Vanmiddag heb ik eens op mijn gemak gekeken wat er eigenlijk allemaal tussen zat. Toch wel heel veel mooie stofjes, patroontjes e.d. gezien. Nu eens bedenken wat het volgende project gaat worden. Ik heb al wel een idee ;-) !!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten