woensdag 11 september 2013

Tassen 1

Ter voorbereiding op onze verhuizing naar Schotland, vorig jaar zomer, had ik ons huisraad eens kritisch bekeken. Alles wat ik niet meer gebruikte en/of kapot was werd naar de kringloop gebracht en/of weggooid. Dat scheelde in ieder geval heel veel nutteloos uitpakwerk als we eenmaal in ons nieuwe huis zouden zijn. Onder het mom van 'het staat al jaren op zolder, maar ik doe er niets meer mee', bracht ik zo ook mijn oude naaimachine naar de kringloop. Ongetwijfeld zou ik er iemand heel blij mee maken.

In het nieuwe thuisland had ik het de eerste maanden druk. Het ontmoeten van nieuwe mensen. Het ontdekken van een nieuwe omgeving. En het er gewoonweg zijn voor mijn dochters die in een vreemde taal toch maar gewoon moesten meedraaien in het nieuwe schoolsysteem.

Eenmaal gesettled, kwam toch de behoefte om wat omhanden te hebben. Via de blog van een familielid kwam ik op de blog van By Miekk. Naaien leek toch wel erg leuk en door de duidelijke uitleg toch ook niet heel erg moeilijk. Aangemoedigd door de prachtige creaties van mijn familielid, werd een tweedehands Singer vrij snel aangeschaft en besloot ik een poging te wagen.

De naailes voor beginners zorgde ervoor dat ik mijn eerste tasjes maakte. Eenvoudige 'tote bags' die door de meiden als schooltassen werden gebruikt.



Door het simple ontwerp waren de tassen snel in elkaar gezet en bleken ze een uitermate origineel verjaardagscadeautje voor vriendinnetjes. Mijn tassen-maak-verslaving werd geboren...

In de weken en maanden die volgden, werden vele tassen gefabriceerd en cadeau gedaan!

 
Hoe ik een eenvoudige messenger bag kon maken, inclusief voorvak, leerde ik hier.
 
 

Zo'n voorvak was niet moeilijk te maken en vanaf toen werden alle tote bags voorzien van een voorvak.
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten