donderdag 19 september 2013

Drizzle

Regen en Schotland zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden! Na een fantastisch zonnige zomer heeft de herfst nu echt z'n intrede gedaan. Met bijbehorende regen. Het water kan in verschillende hoeveelheden uit de lucht vallen: enorme hoosbuien of, en dat is vandaag het geval, miezerregen. 'Drizzle'. Een continue grijzen deken in de lucht waaruit de gehele dag hele fijne waterdruppeltjes vallen. Als je uit het raam kijkt, zie je het niet eens. Zo klein zijn de druppeltjes. Maar je wordt wel goed nat als je een tijdje buiten bent. Bijvoorbeeld met de hond...


 
'There is no such thing as bad wheather, only inappropriate clothing', zoals de Schotten zeggen. Kortom: een goede regenjas, -broek en -laarzen zijn bijna een vereiste om naar buiten te kunnen. 

 
Tijdens mijn middagwandelingetje met Pip kwam ik langs een grote bramenstruik. Al een paar dagen neem ik me voor om deze te plukken om vervolgens jam van te maken. Het is er nog niet van gekomen. Ik moet alleen niet lang meer wachten, want de regen maakt er al bijna jam van aan de struik!
 

 
Prachtig toch ook altijd weer die mooie waterdruppels op eikenblaadjes.
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten